Přestaňme naše město podhodnocovat. Louny a okolí rozhodně mají turistický potenciál, bohužel jsme ho ale zatím nedokázali plně využít. Pojďme konečně k cestovnímu ruchu přistupovat profesionálně!
„Propagace na prvním místě, oni k nám prostě přijedou.” → „Letáky a informační centrum stačí.” → „Široká nabídka akcí všeho typu.” → „Pro cestovní ruch nepotřebujeme odborníky” – Kvůli tomuto přístupu zůstává většina českých měst turisticky ustrnulá a v rámci konkurenčního prostředí v podstatě neviditelná.
Jako město se především potýkáme s nedostatečnou a rozstříštěnou nabídkou služeb (”Co tu můžeme dělat?”), přehlížením skutečné poptávky (“Kdo, odkud a proč k nám jezdí?”) a neefektivní komunikací směrem k návštěvníků (“Kam a jak chceme vlastně cílit?”).
Vůbec nevyužíváme potenciál souboru výstav na lounském výstavišti s celoroční návštěvností až sto tisíc lidí. To je typická ukázka nedůsledné práce města v tomto oboru!
Minimálně za úvahu stojí převzetí správy výstaviště od firmy Diamant Expo do vlastní správy města. Louny uklízí, rekonstruují i propagují. Zisk jde ale soukromé společnosti. Bez kvalitního týmu event managerů to ale nepůjde.
Z informačního centra se stalo, díky přijetí novému systému dopravců, autobusové nádraží, kde zaměstnanci nemají pomalu čas ani na průvodcovské služby, hlavní turistickou nabídku města.
Pojďme napravit, co už mělo fungovat dávno!
A to je jen začátek. Jakmile se začneme podílet na spolupráci s lokálními poskytovateli služeb a veřejnými subjekty jako krajské oddělení cestovního ruchu, ministerstvo pro místní rozvoj nebo národní agentura CzechTourism, budeme se moct zapojit do projektů daleko přesahujících možnosti městského rozpočtu. Naším prvním cílem ale musí být ucelení turistické nabídky do jednotného produktu “Louny” a důsledné marketingové pojetí. Jen tak nás mohou hráči na vyšších úrovní uchopit a zahrnout do svých kampaní.
Práce však musí začít u nás. V Lounech rozhodně všechno není, máme co zlepšovat!
Nejnovější komentáře